Skitime

Ready for a unique experience?

Image Alt

FAQ

Is Skitime enkel voor volwassenen en/of families met kinderen?

Skitime bestaat uit twee werelden: Family en Special. Beide werelden zijn gericht op families, gezinnen, vrienden… Voor de jongeren bestaat er Skiline. Skiline wordt enkel gebruikt voor Youth. Terwijl bij Youth losse- en pakketreizen worden aangeboden aan jongeren 16+, studenten en young professionals, worden er bij Family losse- en pakketreizen aangeboden voor families met kinderen, reizigers die houden van lekker eten op reis en ouders die er eens zonder kinderen willen op uit trekken.

 

Inmiddels bestaat Ski-line reeds meer dan 25 jaar en bezit het Ski-line en Skitime team enorm veel ‘know-how’ over wat welke doelgroep zoekt en belangrijk vindt. Iedereen blijft ten allen tijde vrij om te boeken wat hij/zij wilt. De kwaliteit en service zijn overal hetzelfde, het zijn enkel de pakketten en de look & feel die op de doelgroep zijn afgestemd.

 

Bent u verplicht om deel te nemen aan de Skitime activiteiten?

Neen! Al onze activiteiten zijn vrijblijvend en dienen louter als extra ervaring bij de Skitime reizen. Sommige reizigers vinden deze activiteiten fantastisch en zullen niets willen hebben missen, terwijl er ook tal van reizigers zijn die kiezen voor Skitime en de kwaliteit en service die het biedt voor de praktische organisatie van hun skireis zonder meer. Alle activiteiten worden aangepast aan de wereld: Special of Family en de doelgroep daarbinnen.

 

Ik heb mijn reis online geboekt, hoe en wanneer verkrijg ik mijn reisdocumenten?

Na boeken ontvangt de hoofdboeker het officiële boekingsoverzicht samen met de betalingsgegevens en -referentie via mail. Vanaf de hoofdboeker dit officieel boekingsoverzicht ontvangen heeft, gelden de betalingstermijnen zoals vermeld op het officieel boekingsoverzicht of zoals vermeld in ‘Boeken/Betalen’ bij ‘Reisinformatie’.
Wanneer de volledige reissom voldaan is en we hiervan een bevestiging van volledige betaling via mail hebben kunnen sturen, worden uw reisdocumenten opgemaakt. Als deze afgerond zijn en door ons zijn nagekeken, dan worden de reisdocumenten via mail of indien gewenst tegen kleine meerprijs per post naar u verzonden. Vergeet deze reisdocumenten en uw ID/paspoort zeker niet bij afreis voor check-in ter plaatse!

Ik heb tijdens mijn boeking gekozen voor een annulatieverzekering. Kan ik mijn reis nu kosteloos annuleren wanneer ik wil?

Komt u na boeking een onverwacht probleem tegen en wenst u uw boeking te annuleren? Dat kan, mits het versturen van een aangetekende brief. Indien u niet beschikt over een annulatieverzekering en een geldige reden (ziekte, overlijden, ontslag, herexamens, … ) die goedgekeurd zou worden door de verzekering, dan brengt deze annulatie echter wel kosten met zich mee. Kijk voor meer informatie naar ‘Annulatie’ bij ‘Reisinformatie’ of naar onze ‘Algemene voorwaarden’.

 

Kan ik mijn reis kosteloos annuleren als ik mijn voorschot nog niet betaald heb?

Neen! Vanaf u hebt geboekt op de website is dit bindend. Het niet betalen van uw voorschot wordt niet gezien als annulatie. Annuleren zonder annulatieverzekering en geldige reden die de verzekering zou goedkeuren kan dan alleen met kosten. Kijk voor meer informatie naar ‘Annulatie’ bij ‘Reisinformatie’ of naar onze ‘Algemene voorwaarden’.

Ik wil boeken en betalen vanuit het buitenland, vormt dit een probleem?

Dit vormt geen enkel probleem! Op de website vindt u alle nodige informatie wat betreft uw boeking en de betaling ervan. U reserveert online waarna u via mail het officiële boekingsoverzicht/de bestelbon van uw boeking ontvangt. Op deze bestelbon vindt u alle betalingsgegevens terug waaronder ook de internationale betalingsgegevens van Skitime.

 

Ik heb mijn reis betaald, hoe weet ik dat de betaling in orde is?

Zowel bij de betaling van het voorschot als de volledige reissom krijgt u van ons een betalingsbevestiging via mail wanneer deze betalingen volledig in orde zijn. Zolang u niet in orde bent met een betaling binnen de opgegeven betalingstermijnen vermeld op uw officieel boekingsoverzicht/de bestelbon en in ‘Boeken/Betalen’ bij ‘Reisinformatie’, sturen we u betalingsherinneringen. Het komt niet vaak voor, maar het kan dat u per ongeluk een foutief bedrag hebt overgemaakt. In dat geval geven we u hiervan melding en volgen we het verder mee op.

 

Uw betalingen worden steeds via mail opgevolgd, het is dus belangrijk dat u het correcte e-mailadres geeft bij boeking! Hebt u nog last-minute iets geboekt, dan vragen wij om meteen de volledige reissom over te maken en een betalingsbewijs te mailen naar info@skitime.be.

 

Hoe kan ik betalen?

Betalingen gebeuren bij Ski-Line, tot lancering online betalingen, via overschrijving. Alle betalingsgegevens vindt u terug op het officieel boekingsoverzicht/de bestelbon die u na bevestiging van uw boeking via mail ontvangen hebt. Vergeet bij uw betaling zeker niet de vermelde betalingsreferentie te geven of als mededeling ‘Naam hoofdboeker / Bestelbon …’. Kijk voor meer informatie naar ‘Boeken/Betalen’ bij ‘Reisinformatie’. Ondervindt u dan toch nog problemen met uw betaling? Mail dan zo snel mogelijk naar info@skitime.be met uw probleem.

You don't have permission to register